neljapäev, 3. jaanuar 2013

05.01.2013 Nädalakava plaan


Rühm: KRÕLL
Aeg : 3-7.dets. 2012
Teema: 4 SÕPRA,12 ERINEVAT NIME (aastajad, kuud)
Eesmärgid
6-7aastased
Koristab töö lõppedes oma töölaua; oskab paarilisega koostööd teha

Oskab teha vahet erinevatel aastaaegadel; nimetab 4 aastaaega ja 12 kuud; nimetab oma sünnipäevakuu/sünnikuupäeva
Teab oma sünnipäeva; oskab nimetada vastandsõnu
Loendab 12-ne piires; saab aru hulga mõistest
Lõikab kääridega mööda joont, saab hakkama naela löömisega läbi plekk purgi
Üldoskused
Mina ja
keskkond
Keel ja kõne
Matemaatika
Kunst
Tegevused
/keskused
Õppe- ja kasvatustegevused
Esmaspäev
Teisipäev
Kolmapäev
Neljapäev
Reede
Hommikuring
-Külla tuleb esimene külaline koos kolme sõbraga
TALV
-Milliseks muutub ilm talvel?
-Milliseid riideid kantakse talvel? (leia korvist ainult talve esemed, mäng kiirusepeale parilisega)
-Mida saab talvel õues teha? 
-Õppeäng „Millal on minu sünnipäev?“

* Lumehelbeke, tasa, tasa,
liugleb aknale, tasa.....,
tasa......
 KEVAD
-Milline sõber tuleb täna külla?
-Peale millist aastaega tuleb kevad?
Kuidas me teame, et kevad on saabunud
-Millisest aastajast rääkib luuletus?

* Kevade on tulnud ju! Uhu-uu, uhu-uu!
Põsed punnis puhub tuul, kiigutab nii lehti puul- uhu-uhu-uu!
 
-Õppemäng „Aastaajad“
SUVI
-Mis on sinu lemmik tegevus suvel
- Missuguseid tegevusi saab ainult suvel harrastada?

*Siis, kui kassid suvitasid, hiired naeru pugistasid,
korraldasid trilli-tralli, pühapäeva pillerpalli.-

-Õppemäng „ Millal see on?“
SÜGIS
* Kärbseeit on närviline, leidis seene värvilise
igaüks sest läheb mööda, hoiatab see pole söödav.

-Mille poolest erineb sügis kevadest?

-Õppemäng- „Vastandid“
4 SÕPRA JA 12 NIME
- Milline 4 sõbrast on sinu lemmik?
-Millise sõbraga on sinul samal ajal sünnipäev?

 -Õppemäng „Sõbrad läksid mööda teed“
Lugemise ja
kirjaoskuse
keskus
5-7a   TL: Lahenda kood (igale tähele vastab sümbol)
TL:Igal sõbral kolm nime ( ühenda aastaajad kuudega
TL: Sassiläinud sõbrad ( lõika ja kleebi pildid õigesse aastaaega)
TL: Mul on nii külm ( kirjuta vastandsõna)
Leia lumememmede erinevused
Teadus-ja
lauamängu
keskus
3-5a        
           

Erinevad kalendrid


5-7a

Aastaaegade mäng
Vastandite mäng

Loovmängu-keskus
Riiete sorteerimine- talvine/suvine
Ehitusmängu
keskus
Jõulueelne suurkoristus
Kunstikeskus
Joonistamine- Minu sünnipäeva kuu (vabal valikul vahendid)
Voolimine- Neli aastaaega
Kleepetöö- Minu lemmik aastaeg (taaskasutatavad materjalid)
Maalimine- lumine taevas ( habeajamiskreem)
Meisterdamine- Põhjapõder

Muud tegevused

10:00 I advendi üritus lastele saalis
17:00 trepikontsert

                   Advendikalendri

tegemine


Muusika-
tegevused

10:40



Liikumis-
tegevused
Sees
9:40 nooremad
10:10 vanemad

Rütmika 15.35
Õues














Esmaspäev: Õppemäng „Millal on minu sünnipäev“- Lapsed istuvad ringis, mängu alustab õpetaja, kes räägib, millal on tema sünnipäev ja mida sel ajal õues lõbusat teha saab (nt minu sünnipäev on talvel, jaanuari kuus, siis saab õues kelgutada). Edasi jutustab iga laps, millal on tema sünnipäev, nimetades aastaaja ja kuu nime ning mida sel ajal teha saab. Kui mõnel lapsel pole meeles, millal tal sünnipäev on, siis õpetaja aitab, samuti võivad teised lapsed aidata nimetada tegevusi, mida saab erinevatel kuudel teha.
Eesmärk: Kinnistada aastaaegade ja kuude nimetusi.

Teisipäev: Õppemäng „Aastaajad“-
Kolmapäev: Õppemäng „  Millal see on?“- Lapsed seisavad ringis. Ringi keskel põrandal kaardid erinevatest aastaaegadest (kaartidel pildi pool peidus). Lapsed võtavad kordamööda kaardi, nimetavad seal oleva aastaaja ja ütlevad ühe tegevuse, mida saab antud ajal teha nt talv - lumememme teha, kevad - lilli noppida, suvi - ujuda, sügis - puuvilju süüa jne. Teised lapsed matkivad kohapeal seistes nimetatud tegevust.
Eesmärk: Õpetada märkama aastaegade iseärasusi


Kolmapäev: Õppemäng „ Mõned meist on peidus“- Lapsed istuvad näoga õpetaja poole. Lauale asetatakse üksteise kõrvale ühte ritta suvega seotud mitmesuguseid asju ja loendatakse neid vasakult paremale. Üks laps lahkub ruumist. Sel ajal peidetakse üks mänguasi ära. Teiste laste käteplaksutus on märguandeks, et laps võib tagasi tulla. Laps peab tühja koha järgi kindlaks tegema, mitmes ese on ära peidetud (teine, neljas, seitsmes..)
Eesmärk: Hulga mõiste kinnitamine

Neljapäev: Õppemäng „Vastandid“- Vaja läheb mõistekaarte vastandsõnadega (nt. suur-väike, kõva-pehme, sile-krobeline jne). Iga laps tõmbab endale ühe mõistekaardi vastandsõnadega ja läheb ümbrusest otsima asju, mis iseloomustaksid kaardil kirjas olevaid antonüüme. Leituid esemed tuuakse mängujuhi juurde ja üheskoos proovitakse esemeid vaadates ära arvata üksteise kaardil olevaid antonüüme
Eesmärk: Kinnistada vastandsõnu.

Reede: Õppemäng „ Mööda teed läksid sõbrad“ – Igal lapsel on käes paber ettejoonistatud looklevate joontega, käärid. Õpetaja räägib lastele juttu, sellest kuidas 3 aastaaega läksid talve otsima. Kui õpetaja mainib künkast üles-ja allminekut, peavad lapsed mööda joont kääridega lõikama. Jutu lõpuks peab kõikidel lastel olema kõik kolm looklevat riba lõigatud.
Eesmärk: mööda joont kääridega lõikamise kinnistamine




  







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar